WIADOMOŚCI

Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Turcji
Kolejność startowa i wagi bolidów przed GP Turcji
Poniżej prezentujemy kolejność startową i wagi bolidów przed GP Turcji 2009.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
poz. kierowca zespół waga
1. Sebastian Vettel Red Bull 649,5 kg
2 Jenson Button Brawn GP 655,5 kg
3. Rubens Barrichello Brawn GP 652,5 kg
4 Mark Webber Red Bull 656,0 kg
5. Jarno Trulli Toyota 652,0 kg
6 Kimi Raikkonen Ferrari 658,0 kg
7. Felipe Massa Ferrari 654,0 kg
8 Fernando Alonso Renault 644,5 kg
9. Nico Rosberg Williams 660,0 kg
10 Robert Kubica BMW Sauber 664,0 kg
11. Nick Heidfeld BMW Sauber * 681,5 kg
12 Kazuki Nakajima Williams * 680,4 kg
13. Timo Glock Toyota * 689,0 kg
14 Heikki Kovalainen McLaren * 665,0 kg
15. Adrian Sutil Force India * 668,5 kg
16. Lewis Hamilton McLaren * 696,5 kg
17 Nelson Piquet Renault * 689,6 kg
18. Sebastien Buemi Toro Rosso * 686,5 kg
19 Giancarlo Fisichella Force India * 688,5 kg
20 Sebastien Bourdais Toro Rosso * 701,0 kg
* - waga zadeklarowana

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

194 KOMENTARZY
avatar
spike3008

06.06.2009 17:16

0

jednak Kubica najcięższy


avatar
hot

06.06.2009 17:16

0

Ta waga mówi za siebie, dlatego 10-ta pozycja.


avatar
orinocoPL

06.06.2009 17:16

0

Czyli jednak sporo paliwa wlali Robertowi. Moze z tego cos bedzie.Oby.


avatar
Messi23

06.06.2009 17:16

0

jak dla mnie to jest nie duża strata do czołówki... może nawet mniej niż te 0,4sec... zobaczymy jakim tempem będzie jutro jechało BMW... zapowiada się naprawdę interesujący wyścig patrząc na to jak zachowują się opony w poszczególnych bolidach...


avatar
Szybki123

06.06.2009 17:18

0

Ciekawe


avatar
jawiemwszystko

06.06.2009 17:20

0

Chyba jednak Fotel nie wygra. Eh, czyżby "jak zwykle" :/ Zawiódł mnie Rubens, liczyłem, że może wygrac, a tu... Chyba zły wybór opon. Moze Sutil choc punkcik dowiezie? I Kubica ze dwa... W tym sezonie jednak Raikkonen jesty dużo lepszy od Massy. I jak zwykle pamiętamy: pieluszka Nelsinho wlicza się w zadeklarowaną wagę bolidu :) Poniewaz w Q1 z pewnością ją zmoczył, więc odejmijcie sporo :)


avatar
KaTe

06.06.2009 17:20

0

ale Hamilton ma cysterne ;O


avatar
konjo

06.06.2009 17:21

0

Alonso leciutki


avatar
tofik075

06.06.2009 17:21

0

A Bourdais Cysterna... :P


avatar
raf2

06.06.2009 17:21

0

No no, Vettel zjedzie może 2 okrążenia wcześniej niż Brawny, więc duża szansa dla Red Bulla. Kubek chyba pojedzie na 1 pit tak samo jak Quick. Ciekawy wyścig się zapowiada miejmy nadzieję że z punktami dla BMW


avatar
Porky2

06.06.2009 17:22

0

hamilton ciezki jak nigdy, oby tylko robert nie musial przedwczesnie zjezdzac do boxu, tak jak to juz mialo miejsce w tym sezonie, bo ta strategia zda sie na nic


avatar
Kimi Rajdkoniem

06.06.2009 17:22

0

6. jawiemwszystko: czyli Nelson z suchą pieluszką wazy mniej niz z mokrą? To skąd wziął mocz, pożyczył?:P


avatar
krz08

06.06.2009 17:23

0

wszystko się wyjaśniło Alonso coś daleko jak na wagę swojego bolidu


avatar
fazji

06.06.2009 17:23

0

jakby kub łyknął rosa to będzie pięknie ale nie będzie to łatwe


avatar
david9

06.06.2009 17:23

0

Zapowiada sie na walke o zwycięstwo pomiędzy Buttonem a Vettelem. Kubica jak dobrze pójdzie 8, może 7 miejsce.


avatar
alert119

06.06.2009 17:24

0

ciekawa sytuacja kierowców od miejsc 1-7. Będą zjeżdzać w odstepie jednego do dwoch okrążen. Moze byc ciekawa bitwa podczas pit stopów


avatar
grzesiek1870

06.06.2009 17:24

0

Dziwne tak Hamiltona zatankowali, czemu? Przecież pamiętamy zeszły sezon kiedy to na 3 pity jechał, czyżby się uporali z degradacją opon?


avatar
Pablo850520

06.06.2009 17:24

0

Mam nadzieję, że Robert wystartuje bez przeszkód, bo mr bum bum plasujący się za nim jest sporo cięższy. Liczę na punkcik, przy dobrych wiatrach może nawet więcej, ale spokojnie. Nic na siłę.


avatar
jawiemwszystko

06.06.2009 17:24

0

12.Kimi Rajdkoniem: patrz, nie pomyslałem, że to też jego...


avatar
mario547

06.06.2009 17:25

0

Moje przeczucia że Robert jest z 10 najcięzszy a Alonso na oparach sprawdziły się. Niestety Rosberg ma tylko na 1 kółko paliwa mniej. Obawiam się o start w którym Robert jest bardzo słaby a Nick przyzwyczaił nas do dobrych startów. Polsatowscy eksperci mówili że tor jest bardzo szeroki i na starcie Robert może dużo stracić. Do tej pory Polak zawsze tracił niestety.


avatar
tReNt

06.06.2009 17:25

0

jakby był 10kilo lżejszy to najwyżej byłby 8. Lepiej było pozostać troche dłużej na torze.


avatar
macieck1981

06.06.2009 17:28

0

no kubek z Nico R. moze na 2 pitstop a reszta moze na3 co myslicie?


avatar
robertunio

06.06.2009 17:29

0

Brawn'y nadal hegemonia - Vettel najlzejszy z calej stawki. Ciekawe czy jakby Robertowi wlali te 10-12kg mniej paliwa to czy by powalczyl o pierwszy rzad?? Albo chociaz o drugi. Normalnie zatankowany Red Bull - jak u Webbera odstaje 0,1s od Brawn'ow. To sporo. W BMW chyba nie chcieli ryzykowac i z gory zalozyli ze Robert bedzie po koniec pierwszej 10. Ja smiem rzucic teze ze gdyby zatankowali go 10-12kg mniej to bylby 4. Pozdrawiam fanow RK. ;-)


avatar
Lilka

06.06.2009 17:29

0

Ktoś wie jakie jest zużycie paliwa na jednym okrążeniu ??


avatar
kamil7671

06.06.2009 17:30

0

Na 1 pit dal Roberta nie ma szans, miekkie gumy moga nie wytrzymac nawet 10 okrazen...chodzi o to, zeby jak najwiecej przejechac na twardych zostawiajac sobie miekkie na sam koniec.


avatar
morek154

06.06.2009 17:31

0

alonso niby lekki ale i tak pewnie przejedzie tyle samo kółek co np.truli i barichello


avatar
raf2

06.06.2009 17:31

0

24.Lilka Przewidywane zużycie to 2,8kg na 1 okrążenie


avatar
Yotomeczek

06.06.2009 17:32

0

Coś nie bardzo ten czas z Q3 Roberta w porównaniu do Buttona 0,9s i tylko 9,5kg różnicy? Oj żeby znowu się nie okazało, że opony coś nie pracują w BMW ... Myślę, że Brawny odjadą na starcie Vettelowi :) Robert nie powinien stracić na starcie - za nim same tankowce (bezpośrednio), a sprzęgło chyba poprawili wreszcie :p


avatar
kamil86

06.06.2009 17:32

0

"Według informacji zespołu Williams - na jedno okrążenie toru w Stambule potrzeba 2,49 kg paliwa."


avatar
Lilka

06.06.2009 17:32

0

Dzięki ;)


avatar
mikus

06.06.2009 17:32

0

cos czuje ze Robert straci pozycje na starcie


avatar
bulekf1fan

06.06.2009 17:33

0

bmw uporalo sie z problemem w bolidzie polaka a mianowicie buksujacym sprzeglem wiec poeino byc dobrze i moze niespadnie za lamusowatego nicka picka


avatar
tt16

06.06.2009 17:33

0

A wiec KUB najciezszy z czolowej "10". Tak jak myslalem.:D


avatar
orinocoPL

06.06.2009 17:35

0

6. jawiemwszystko-a moze zasponsorujemy mu cewnik :-p ?


avatar
tt16

06.06.2009 17:35

0

KUB ma paliwa na jakies 19 moze 20 okrazen.


avatar
resiu

06.06.2009 17:35

0

Oby problem ze sprzęgłem przy starcie sie nie pojawił. Nico ostatnio dobrze startuje a alonso jest zbyt lekki by dał sie wyprzedzić więc zakładam ze od miejsca 8 - 11 nic sie nie zmieni. Problem BMW to kiepska praca na tardych oponach. Mam nadzieje ze bedzie pare incydentów z przodu i Robert zgarnie 2 punkty.


avatar
ufolb

06.06.2009 17:36

0

Kubica na 2 pity na pewno - pierwszy stint to jakieś 21 okrążeń, a potem dłuższy drugi, na koniec krótki stint na miekkich gumach. Plus jest taki, ze na 1 pit stopie BMW bedzie juz mniej wiecej wiedzialo po ilu okrazeniach wysiadaja miekkie opony i beda mogli dostasowac do tego dlugosc swoich przejazdow. Sznasa na 2 punkty jest dla Kubicy.


avatar
mario547

06.06.2009 17:36

0

Burdais testuje już bolid pod nowy sezon w którym będzie zakaz tankowania. Założono mu nowo zaprojektowany bak :-)


avatar
boftek

06.06.2009 17:38

0

a może być tak .... Kuzuki walnie w Hei, Kub weźmie Ros. Z czołówki ktoś wyjedzie poza tor i Robert 8. A But pewnie weźmie Vet i po zabawie. Kolejne zwycięstwo BGP i kub 3pkt


avatar
jawiemwszystko

06.06.2009 17:39

0

34.orinocoPL - oj, chyba by sedziowie zaczęli coś podejrzewać... A poza tym na rozwój naszego bohatera Nelsinho ja bym grosza nie dał, bo jemu już nic nie pomoże :) A poza tym Flavio moze stracic cierpliwość i nasze wydatki pójdą na marne, bo Nelson Junior (ciekawe czy używa on pampersów właśnie tehj marki xD) wyleci...dalej niż na pobocze :)


avatar
mario547

06.06.2009 17:39

0

Chyba znów wygra Button. Ciekawa będzie walka Barichello o duetem Red Bulla. Ferrari raczej poza podium.


avatar
Kimi Rajdkoniem

06.06.2009 17:39

0

Jeśli Robert dobrze ruszy to może przeskoczy Rossberga na starcie. Z tyłu raczej bez zagrożenia, bo są zbyt ciężcy a Koval z KERS zbyt daleko. Zatem liczę po starcie na 9 miejsce. Musi Robert gnać do przodu bo za plecami Nakadziła


avatar
bbbyku

06.06.2009 17:42

0

Dobrze by bylo gdyby Robert objechal Rosberga bo cos czuje ze bedzie go spowalnial, jak to sie uda to moze byc 5-6 pozycja na koniec


avatar
mario547

06.06.2009 17:43

0

Sprzęgło dobre dla Roberta dawać szwaby


avatar
kamil86

06.06.2009 17:43

0

Trzeba wziąć pod uwagę, że bardzo szybko zjedzie Alonso, a po wyjeździe z pitstopu pewnie znajdzie się na pozycji, która uniemożliwi mu powrót na punktowane miejsce.


avatar
fazji

06.06.2009 17:44

0

niestety robert po gorszej stronie no ale może sie uda


avatar
asc

06.06.2009 17:46

0

KUB może dużo zyskać na strategii doboru opon. Z tą większą ilością paliwa też dobry myk. Zobaczymy jak będzie drałował, gdy reszta wybierze się po wachę. Kilku zawodników przed nim może się zadławić hotdogiem, gdy będą wyjeżdzać ze stacji. ;)


avatar
rafekf1

06.06.2009 17:47

0

Robert ma bolid cięższy od Vettela o prawie 15 kg a czas gorszy o nieco ponad 1sek , to chyba całkiem niezły wynik jak na dotychczasową formę BMW. Jednak w tym roku jak wszyscy wiemy stawka jest bardzo wyrównana. Jeśli nic się nie wydarzy, to Robert zjedzie na swój pierwszy pit stop po 2O okrążeniach. Zacznie chyba na twardych oponach (?) Po pierwszym (bezproblemowym mam nadzieję) postoju będzie miał już miękkie gumy, by po kolejnych kilkunastu kółkach zmienić na nowe, też z zielonym paseczkiem i dojechać już (mam nadzieję) do mety. Tak mi się wydaję, że taką strategię obrali w zespole. Jestem ciekawy jak będą spisywały się miękkie opony jeśli chodzi o ich degradację i twarde jeśli chodzi o ich rozgrzanie i przyczepność. Ferdek rzeczywiście bardzo lekki a czas gorszy od Roberta o ok. O,7 sek. Mam nadzieję na dobry start Roberta i pierwsze punkty jutro.


avatar
tt16

06.06.2009 17:49

0

Jakby Kubica wyprzedzil ROS a potem jechal tempem Alonso to bedzie git majonez. Bo juz po pierwszej wizycie Roberta wyprzedzi ALO. No i nadzieja, ze MAS pojedzie wolnym tempem i Robert tez go wyprzedzi po wizycie w pit lane. Wydaje sie ze pierwsza piatka poza zasiegiem bolidu BMW. Sadze ze Robert skonczy w okolicach 6-7-8 miejsca, Przypominam, że na długich stintach Robert jezdzil niezle na treningach.


avatar
ris

06.06.2009 17:53

0

Kto wreszcie powie prawdę BMW że nie mają pojęcia o taktyce???? 15 kg ciężyszy Robert Od Vettela. Czy ktoś mi powie po co go tak dotankowali ??? Gdyby Robert miał wagę Vettela tomógł zająć około 4 miejsca. A tak będzie się ślimaczył za Rosbergiem bo maja podobną ilość paliwa. Czołówka będzie odjeżdżać i znów będzie kicha i znów będą opowiadać androny , że coś tam... ble ble. Zobaczycie że Vettel będzie na pudle bo tam przynajmniej myślą. Nie wiem czy płakać czy się śmiać to już jest tragi komedia. To jest sport walki a nie obrona Częstochowy.....................


avatar
Zaraza

06.06.2009 17:54

0

nie chce się kłócić ale niektórych naiwność mnie zniewala.........


avatar
skylinedrag

06.06.2009 17:55

0

Raikkonen jeśli staranuje rwali to będzie pierwszy a jeśli Massa będzie sznował bolidu to spadnie za Nicka. Rosberg staranuje Alonso a Kubica będzie miał wolne pole by zaatakować Trulliego, ale ten będzie blokowany przez Vettela:/


avatar
jaros69

06.06.2009 17:56

0

Jeśli Robert nie da rady wyprzedzić Rosberga to marne szanse na punkty. Cała nadzieja w dobrym tempie wyscigowym BMW.


avatar
kamil86

06.06.2009 17:56

0

Tor w Turcji jest jest dość szeroki w pierwszym zakręcie w lewo, więc zrównanie Rosberga jest bardzo możliwe, gorzej tylko, że kolejny zakręt jest w prawo i często tam zawodnicy będący po prawej stronie wykorzystują pobocze do zdobycia lepszego miejsca.


avatar
Niespokojny

06.06.2009 17:57

0

No i wszystko jasne ! Dzięki fachowcom na tym forum, nie ma niespodzianek, co do wagi bolidow - gratuluję trafnych przewidywań, wyliczeń ! Czekam na wyścig! Na pewno będzie ciekawie. Liczę na pkt.-y dla Kubika ... i na to, że Brawny będą poza pudłem (chyba, że Rubens by zwyciężył, to OK ! ) .


avatar
yaneq

06.06.2009 17:57

0

zapominacie o starcie. kub ma w tym sezonie pecha więc pewnie zjedzie po skrzydlo do boxu i cala taktyka sie rozleci. mam nadzieje, ze tak sie nie stanie!


avatar
polek1

06.06.2009 17:58

0

Red Bull i Brawn poza zasięgiem ,ja stawiam na 5 miejsce,zwłaszcza ze miekkie opony starczą max na 10 kolek .Oby tylko na starcie nie stracił pozycji . Może tym razem sprzęgło może będzie w porzadku .


avatar
jaro m6

06.06.2009 18:08

0

ile trwa wizyta w boksie???


avatar
CzakaLaka

06.06.2009 18:16

0

jak to ile... 10 rund :-)


avatar
Raven89

06.06.2009 18:19

0

Tak jak mówiłem.Jutro Button znajdzie się przed Vettelem po pierwszym stincie i jeśli nic mu się nie popsuje w bolidzie,to znowu zwycięży.Podobnie wygląda sprawa z Barichello.Myślę,że Seba jutro na 3 miejscu wyląduje.Co do Roberta to tak jak przewidywałem ma najwiecej paliwa z całej 10 i jeśli nie pozwoli,żeby jadący przed nim kierowcy mu uciekli to jest szansa na kilka punktów.Trzymajmy kciuki.


avatar
jaro m6

06.06.2009 18:19

0

wychodzi na to że zobaczymy na chwilę (3 okrążenia) Roberta jako lidera wyścigu :)


avatar
Jackbud

06.06.2009 18:20

0

A ja myślę, że jutrzejszy wyścig ustawi pogoda. Jeśli będzie bardzo ciepło i dużo słońca to miękkie gumy nie sprawią się zbytnio dobrze. Ci co obiorą taktyki na twarde będą wtedy lepsi. Dobrze, że Robert jest sporo zatankowany bo jest możliwość w czasie na podjęcie najlepszej decyzji na jakich gumach robić kolejny przejazd. Jak było widać w Monaco to Kubica z dotankowanym bolidem spisywał się nadspodziewanie dobrze. Aż sam się dziwił. Może okazać się, że długie przejazdy na twardych będą kluczowe w tym wyścigu. Z kolei inni mieli problemy z lekkim bolidem i miękkimi oponami. Występowała wtedy nadsterowność. Będą musieli zmieniać ustawienia w pitach a to może okazać się loterią w związku z temperaturą toru. Tak czy inaczej, jeśli się na pierwszym zakręcie nic złego się nie wydarzy, to RK powinien zameldować się na mecie w okolicach 5 miejsca. I ja osobiście życzę mu by to było minimum.


avatar
Konik_mekr

06.06.2009 18:21

0

To, że Robert ma dużo paliwa jest uspokajające:). Nie stracił AŻ tyle na tym jednym kółku, jeżeli nie stanie się nic niespodziewanego, powinien nie tracić dystansu do czołówki i - gdy czołówka zjedzie - cośtam poodrabiać:). Może nie być źle, mogą być punkty:)


avatar
downhiller

06.06.2009 18:23

0

kubica niejest zle najciezszy z 10 czyli pojechal na tyle ile mu bolid pozwolil fernando najletzszy z calej stawki a dopiero 7 ja mam nadzieje ze bede pkt. dla roberta i mysle ze nie tylko jeden


avatar
fullbzikaaa

06.06.2009 18:25

0

Brawny i Ferrarki nie maja problemu. Równie dobrze jadą na każdych oponach. Obojętne na czym wystartują. Red Bull ich nie odjedzie. Gorzej z Robertem. Żeby myśleć o miejscu w 8, to musi startować na miękkich oponach. Tylko czy da radę przejechać ok. 23 okrążenia? Wczoraj długo testowali wytrzymałość miękkich opon, to może zakładają taką strategię: miękkie-twarde-miękkie. Vettel, Alonso i Trulli na pewno na miękkich wystartują. Pewnie Brawny i Ferrarki też, żeby trzymać się ich jak najbliżej, a potem na 3 -4 okrążeniach zyskać pare sekund przed stopem.


avatar
Piotr_the

06.06.2009 18:26

0

Znowu chora taktyka BMW po jaką h.. wlali mu tyle paliwa? znowu utknie w korku a czołówka odjedzie i spoko zrobi sobie 3 tankowania :-(


avatar
PrymusF1

06.06.2009 18:28

0

No waga OK, liczymy na udany występ Roberta :)


avatar
jawiemwszystko

06.06.2009 18:29

0

A mi się jeszcze przypomniało, ze miałem brawa bić tym, co przed każdym GP wieszczą, że to ostatni taki weekend Brawna...


avatar
leo_

06.06.2009 18:30

0

Przewidywania co do dotankowania ( wynikające z różnic czasów Q3 i Q2) były rzeczywiście dość trafne. Z tego wynikają orientacyjne kółka do pierwszego pita. Sa one mniej więcej takie: Vettel 15, Button17, Barrichello16, M. Webber18, trulli 16, Raikon 18, Mass 17, Alonso 13 (nieoczekiwanie lekki, więc stracił w Q3), Rosberg 19, Kubica 21, Heidf 27, Nakaji 27, Glock 30, Koval 21, Sutil 22, Hamil 33, Piquet 30, Buemi 29, Fisichella 30, Bourdais 35. W przypadku alonso, dodatkowe obciażenie paliwem jest mniejsze niż wynikałoby to z różnicy między Q3 i Q2. Wygląda jakby alonso mógł w Q3 pojechac o jakieś 0,6 sek lepiej. Na szczęście, Kubica ma mniej więcej tyle ile wynikało to z różnicy czasów Q3 i Q2 . Tak myslę, bo: 1- różnica czasu 1,9 sek = około 50 kg paliwa więcej niż w Q2, co daje około 55-60 kg paliwa na starcie, a to z kolei przekłada się na jakieś 21-22 okrążenia. Tu zakładam: 2,6 kg paliwa na okrążeniu, 0,37 sek straty czasu na każde 10 kg paliwa w baku więcej, zakładam też : średnio 8 kg paliwa na rozpoczęciu rekordowego kółka kwalifikacyjnego w Q2. Z kolei z wagi bolidu przed wyścigiem wynika te około 20-21 okrążeń. Tu zakładam : również , j.w, 2,6 kg paliwa na okrążeniu, waga bez paliwa 608 kg (zakładam chyba bardziej realne te 3 kg więcej od limitu 605 kg).


avatar
leo_

06.06.2009 18:33

0

Nawiasem mówiąc na stronie...wm skorygowali w dół swoje szacowania kółe i one juz są bardziej realne (wcześniej zawyżali o około 4 kółka).


avatar
jawiemwszystko

06.06.2009 18:42

0

Tylko czekać, aż ktoś zapyta "czy KERS jest wliczony w wage minimalną" xP


avatar
fullbzikaaa

06.06.2009 18:43

0

"czy KERS jest wliczony w wage minimalną". Po co czekać.


avatar
dziarmol@biss

06.06.2009 18:50

0

A jest?


avatar
jawiemwszystko

06.06.2009 18:51

0

Tego to i ja nie wiem...


avatar
fullbzikaaa

06.06.2009 18:54

0

ja tez tego nie wiem. Pozdrawiam Was.


avatar
frencz

06.06.2009 19:00

0

ty wiesz ze ja wiem ze on wie ??;-)


avatar
jawiemwszystko

06.06.2009 19:10

0

co ja narobiłem...? xD


avatar
marchewa20

06.06.2009 19:21

0

pewnie bedzie 1 pit, ale na wiecej niz 6-7 miejsce nie licze... oczywiscie wolalbym zeby byl wyzej, ale watpie... ;/ button barrichello vettel (pierwsza trójka) ;)


avatar
leo_

06.06.2009 19:26

0

Kolejność zespołów (średnio dla obu zawodników) w stawce po kwalifikacjach kształtuje się następująco: 1-2. BGP i Rbull; 3. Ferrari (0,26 sek. straty); 4. BMW (0,4); 5-6. Toyota i williams(0,5); 7. Renault (1 sek, tu pozycje wyraźnie zaniża Piquet); 8. McLaren (1,1); 9. FI (1,5); 10. TRoso (1,7). Przeliczając na puste baki osiągi poszczególnych bolidów z kierowcami , to Robert plasuje się koło 8 miejsca. Czołówka to : Button ( a jednak), Vettel, Webber i trulli; Z kolei 14—15 jest Koval i Hamil, a tyły to : Piquet, Bue, Fisich i Bourdais.


avatar
SHEARER

06.06.2009 19:33

0

Button jutro wygra!!! Drugi Vettel,trzeci Barrichello.Napewno będzie ciekawie:)Nie zabraknie walki między pierwszą dwókją ale Button jest lepszy;)


avatar
leo_

06.06.2009 19:33

0

RedBull i Brawn idą równo łeb w łeb. Wg jednych wyliczeń ReDBull jest przed BGP, wg innych jest na odwrót. Róznica czasów ( w przeliczeniu na pusty bak) to plus minus 0,05 sek! BMW ma juz niewiele straty 0,4 sek, może ciut mniej. Żeby dołożyli ten KERS, nie pieprząc jednoczesnie całego pakietu, to jest to odrobienia. Oczywiście przy założeniu, że tempo zmian (tych dających autentyczną korzyść) w innych zespołach będzie juz niewielkie.


avatar
grzes12

06.06.2009 19:40

0

Ludzie czy wy tego nie wiecie ? Z moich wyliczeń wynika ze Raikkonem ziedzje po 7 a Massa po 6 kolkach Ham po 21 a Kov. 9. tylko proszę bez linczu.!


avatar
gedzior

06.06.2009 19:41

0

59.Czakalaka - Mój faworyt :D:D:D a Kubica będzie liczony :D


avatar
jaro m6

06.06.2009 20:00

0

82 Leo widzę że masz pojęcie , wiesz może ile zajmie przejazd przez aleję zakładając 8 sek. tankowanie ????


avatar
northwind

06.06.2009 20:00

0

Mam nadzieje ze wreszcie będą jakieś pkt dla Roberta, i TEAM niczego nie spieprzy. Bryndal w Radiu Zet powiedział ze już lepiej żeby dali mu malucha bo sobie sam go naprawi i przebuduje:)


avatar
jfc

06.06.2009 20:13

0

KERS nie skraca czasów okrążeń! Jeśli nawet to o na pewno nie więcej niż o 0,1 sekundy. KERS może pomóc wyprzedzić lub obronić się przed wyprzedzeniem. Bez sensu jest twierdzenie "żeby dołożyli ten KERS, nie pieprząc jednoczesnie całego pakietu" Bo: 1) nie polepszy to czasów, 2) KERS zawsze spieprzy balans zwłaszcza w przypadku Kubicy. Mała strata do najlepszych to znak że idą w dobrym kierunku, a na pewno jest jeszcze wiele do usprawnienia. Jest szansa że na GP Niemiec wrzucą przynajmniej jednego kierowcę na podium. Ale to już będzie 2 połowa sezonu :( Na jutro są realne 1-2 punkty dla Kubicy. Muszą liczyć na szczęście żeby wywalczyć cokolwiek więcej na tym torze (co nie jest nie możliwe, bo łatwo tam popełnić błąd).


avatar
downhiller

06.06.2009 20:17

0

tylko zeby dobrze wystartowal wiemy z ostatniego sezonu ze potrafi, ale w tym sezonie raczej mu niewychodzi zobaczymy


avatar
antos05

06.06.2009 20:29

0

Przypominam że niemal 2 lata temu Robert miał fatalny wypadek (10 czerwca)-rok pózniej wygrał (8 czerwca) a wyścig mamy jutro (7 czerwca) i bedzie ok.Stawima go na 6 miejscu.Wygra Barrichello


avatar
resiu

06.06.2009 20:30

0

uwaga na heidfelda. jesli po 15 kolkach nie straci duzo moze byc czarnym koniem.


avatar
roko

06.06.2009 20:31

0

84@jaro_m6 - czas przejazdu przez pit lane w GP Turcji trwał w widełkach (dane z ub. roku) 26,300 (Kovalainen na 3 pitstopy) sek do 31,030 sek (Barichello na 1 stop).


avatar
Nifir

06.06.2009 20:31

0

Te wagi jak rozumiem, to wagi samych bolidów, czy wagi wraz z kierowcami?


avatar
dziarmol@biss

06.06.2009 20:40

0

BMW ma taką samą stratę do czołówki jak w Barcelonie... i z czego tu się cieszyć? Dla mnie beznadzieja. Gdyby ten nieszczęsny "tyfuzor" zamontowali już w Barcelonie albo najlepiej w Chinach to i owszem byłby progres, a na dzień dzisiejszy to stagnacja, w myśl zasady że kto się nie rozwija ten się cofa!! A BMW rozwija się zbyt wolno w stosunku do innych więc stoi !! Jutro będzie tylko gorycz porażki (obym się mylił) :-((


avatar
pesymista

06.06.2009 20:41

0

A ja bym chciał kraksę z udziałem czołowych kierowców na pierwszych okrążeniach, niech się teraz trochę ponaparzają dla odmiany z przodu. I wydaje mi się, że Robert będzie miał w końcu trochę szczęścia, liczę na punkty. Chodziłem grzecznie do kościółka i zmieniłem nastawienie na bardziej pozytywne. antos05 fajnie, że przypomniałeś te daty:)


avatar
sielski

06.06.2009 20:43

0

oby jak w australii tylko bez kraksy... czyli po starcie kub bierze ros.... jedzie sobie 9... neutralizacja po 10 okrazeniach... i po pit stop wychodzi na 3 poz. :) oby oby


avatar
zyzek

06.06.2009 20:44

0

Moim skromnym zdaniem BMW podeszło do kwalifikacji zbyt asekuracyjnie . Kubica powinien mieć w Q3 mniej paliwa i wtedy zakwalifikowałby się w granicach P5 .


avatar
Szybki123

06.06.2009 20:46

0

Ktos wspomnial ta krakse kubicy cudem ze on wtedy nie zginol albo nid zostal kaleka wielki cud


avatar
Szybki123

06.06.2009 20:47

0

A jak szumi mial tez podobna krakse a potem zaczol wygrywac


avatar
Szybki123

06.06.2009 20:48

0

Tez kubie to sie nalezy powrut do elity z zeszlego sezonwu


avatar
Szybki123

06.06.2009 20:50

0

Dlamnie niemusi wygrywac byle zeby zawsze punktowal


avatar
Szybki123

06.06.2009 20:51

0

BMW JEST NA DOBREJ DRODZE Z BOLIDEM


avatar
Rafo18

06.06.2009 20:59

0

O ludzie. Samochód wraz z kierowcą muszą ważyć 600kg (w tym KERS) od 600kg jest paliwo.


avatar
daniel198915

06.06.2009 20:59

0

mogli by dojechać tak jak wystartują to chociaż bym trochę punktów zdobył w typowaniu hehe ale i tak liczę że kuba przyjedzie w 8


avatar
lpiernik

06.06.2009 21:01

0

Dlaczego Kubica w Q3 jechał z takim ciężkim bolidem? Albo BMW nie wierzy w siebie albo w Kubicę - dla mnie bez sensu strategia - ponownie. Znów pewno przy starcie uszkodzi nos i po zawodach :/


avatar
zyzek

06.06.2009 21:02

0

Kubica jest wstanie i taczką zdobyć PP pod warunkiem że jej nie zrobi BMW


avatar
Szybki123

06.06.2009 21:04

0

To niech sam ja zrobi


avatar
grzes12

06.06.2009 21:04

0

91Nifir minimalna waga bolidu+ kierowca =605kg,reszta to paliwo. 92 dziarmol@biss zgadzam się z tobą w 90% ,te 10% to moja nadzieja ze mimo wszystko nie będziemy musieli przeżywać goryczy porażki .tylko róznica jest taka, co w ubiegłym roku było porażką jutro będzie sukcesem tj. jakieś punkty... dodam jeszcze ze w porównaniu z Barceloną, to tam jeszcze była nadzieja ze moze tan dyfuzor coś odmieni... pozdrawiam


avatar
jfc

06.06.2009 21:06

0

Zbyt asekuracyjnie??? I co by im to dało? Jak nie możesz walczyć o P1 lepiej wlać optymalną ilość paliwa. Strategia BMW jest dobra. Nie liczcie na wyprzedzenie na starcie kogokolwiek - Kubica jest wolniejszy o ponad 0,1s i BMW słabo rozgrzewa opony. Jest jednak tak samo prawie pewne że nikt go nie wyprzedzi - za nim są sporo ciężsi. Powinien wziąć Alonso i może Rosberga na pitstopie. Jest szansa że jeszcze ktoś się wywali i 1-2 punkty gotowe :) Kluczowa będzie praca opon. To wielka zagadka. Miejmy nadzieję że BMW na twardych oponach tylko przez kilka okrążeń jest słabe bo powoli się dogrzewają(tak jak w Monako).


avatar
zyzek

06.06.2009 21:15

0

jfc uważasz ze 4zespoły w Q3 się mylą a BMW błysnęło geniuszem ? Sory ale po tych wszystkich wpadkach to ja już w geniusz BMW niewierzę .


avatar
lpiernik

06.06.2009 21:25

0

Też się nie zgadasz z jfc. Wszyscy przed Kubicą będą mu uciekać a lepiej się bronić przed atakami niż kogoś gonić. Tym bardziej że taktyka jednego tankowania (choć pewno Kub pojedzie na dwa) przy takiej różnicy w oponach jest bez sensu.


avatar
lpiernik

06.06.2009 21:25

0

miało być zgadzam


avatar
lpiernik

06.06.2009 21:25

0

w sensie nie zgadzam - ja się nie zgadzam z jfc (szkoda że nie ma edytuj:) )


avatar
jfc

06.06.2009 21:30

0

To nie geniusz - to zimna kalkulacja - to w czym BMW jest najlepsze. Mylili się tylko Alonso (nie pierwszy raz w tym sezonie robi w ten sposób i zawsze średnio na tym wychodzi - liczy na neutralizację po swoim tankowaniu a przed innymi - dla niego liczy się tylko zwycięstwo) i Rosberg (choć on jest zatankowany całkiem wysoko). I tu bardzo dobrze trafiło BMW - 2 okrążenia więcej. Cała reszta walczyła o P1 - Brawn, RB, Ferrari, i Trulli(on może mniej), a teraz będą walczyć o podium. Kubica chce tu zdobyć jakieś punkty nie wygrać ani zdobyć podium - dlatego najlepsza będzie taka strategia jaką wybrali. Poza tym po serii kompromitacji BMW walczy o życie w F1 (a pracownicy o pracę) - błędy są bardzo mało prawdopodobne.


avatar
zyzek

06.06.2009 21:31

0

Im bliżej czołówki się startuje tym większe są szanse na uniknięcie karambolu . A z Roberta szczęściem to na starcie ze środka stawki ktoś mu może nosa utrzeć (ułamać) . Obym się mylił


avatar
rafekf1

06.06.2009 21:33

0

Ja spodziewałem się innej taktyki na wyścig ale może tym razem BMW wiedzą co robią i jak ktoś dziś na forum wcześniej wspomniał, że zespół dobiera strategię w porozumieniu z poszczególnymi kierowcami, to może świadczyć o tym, że postawili na optymalną taktykę postojów choć w przypadku BMW skrajnie różną bo Nick jedzie chyba na jedno tankowanie. Obaj startują z bardzo zbliżonych pól więc ciekawy jestem, która taktyka tankowań i doboru opon okaże się lepsza jutro.


avatar
jfc

06.06.2009 21:37

0

Ludzie! Jak ktoś ma problem z dogrzaniem opon to trzeba liczyć że będzie szybszy w wyścigu niż w kwalifikacjach (oczywiście po kilku okrążeniach). Stąd musi być wyżej zatankowany niż inni a wyprzedzać będzie na stopach. W strategii BMW jest dobre. Ich błędy wymagały z niechlujstwa obsługi Kubicy i postawienia na ban dla podwójnych dyfuzorów.


avatar
jfc

06.06.2009 21:41

0

zyzek: szansa jest mała bo wszyscy z czołówki będą wyraźnie szybsi a za nim wolniejsi - to wynika z mas bolidw i czasów kwalifikacji. rafek11: Tu właśnie widać przemyślaną strategię BMW - wszystko zależy od przebiegu wyścigu(czyli szczęścia). Mając różne strategie dla obu zawodników zwiększają swoje szanse na jakieś punkty jednego lub drugiego zawodnika.


avatar
grzes12

06.06.2009 21:53

0

114 rafekf1 116 jfc Czy wy uważacie ze Nick bedzie w stanie miękimi gumami przejechać 27 kółek?


avatar
smus80

06.06.2009 21:54

0

jezeli start bedzie bez pzygod dla roberta ta ani nik ani kamikadze mu nieutra nosa bo jest 16 i 17 kilo roznicy miedzy nimi


avatar
zawiedziony

06.06.2009 21:56

0

Widze ze macie guzik pojecia o mafii F1.Ferrari 8 lat pod rzad bylo szefem i komus sie to znudzilo.Nie twierdze ze Brawn to dekiel ale nie WIERZE ze nagle takie red bull czy jakis tam Brawn zbudowali najlepsze auto a MCM jezdzi po tylaxh.To wszystko jest ustawiane a wy wierzycie mediom.Pompuja w was bzdety a wy to lykacie.Czy Vettel jest super talentem? Albo Button?? BZDURY.Dzisiaj wygrywa Brawn a za rok Lola bo tak chce klaskac publika ktora zarabia na tych cypisow Moslaya i Ecclestona.


avatar
rafekf1

06.06.2009 21:59

0

Tylko niech ktoś mi powie ile w przybliżeniu na tym torze ( oczywiście bez uwzględnienia masy i konstrukcji poszczególnych bolidów ) są wstanie "wytrzymać" miękkie opony? Wiele zespołów tu narzeka, że po ok. 10 kółkach są już one do niczego. Jeśli tak jest naprawdę, to jednak na 1 pitstop nikt jutro nie pojedzie. Mając ok. 90 kg paliwa na pokładzie i twarde opony na osiach można przejechać połówkę wyścigu ale na miękkich gumach... wątpię. Wcześnie myślałem, że Nick pojedzie na 1 postój ale teraz wątpię. Może ci lżejsi pojadą na trzy a ci mocniej zatankowani na dwa pitstopy (?)


avatar
rafekf1

06.06.2009 22:03

0

117 @ grzes12 ..... no właśnie mi ten "szczegół" umknął :( ale się poprawiłem w 120 ;)


avatar
jfc

06.06.2009 22:05

0

Nick w ostrożnej jeździe na miękkich oponach jest nie do pobicia... I pomimo że uważam że Robert jest super, najlepszy i w ogóle to uważam też że w wyprzedzaniu Nicklaus jest lepszy od Roberta - to kwestia doświadczenia. Ale na tym torze tym samochodem to on akurat raczej nie powyprzedza.Nick da radę. Jesli będzie jakaś kaszana na torze będzie miał punkty. Robert może wywalczyć punkt(y) sam bez pomocy kaszany na torze.


avatar
freeqstyler

06.06.2009 22:06

0

@117.- oczywiście, niedogrzane wolniej się ścierają ;-)


avatar
jankiel00

06.06.2009 22:10

0

Kimi ponownie cięższym bolidem lepiej od Massy.


avatar
rafekf1

06.06.2009 22:11

0

122. @ jfc .... Nick będzie jechał cały czas "po dużym" łuku, to może starczy mu miękkiej gumki a po wyścigu Mario go pochwali, że oszczędzał opony. ;)


avatar
grzes12

06.06.2009 22:15

0

122 jfc -hmm mówisz, da rady;) to zobaczymy jutro jak będzie...


avatar
jfc

06.06.2009 22:21

0

Nicklaus da radę zdobyć punkty jak będzie kaszana na torze w odpowiednim momencie, a jak nie (czyli najprawdopodobniej) powinien spokojnie być przynajmniej 11sty. To taki typ - solidny, doświadczony ale raczej bez wystrzałów. 0.1% szans na bycie mistrzem.


avatar
grzes12

06.06.2009 22:24

0

123 freegstyler mówisz, niedogrzane wolniej się ścierają;-) słuchaj, zatkalo mnie i nie wiem co Ci odpowiedzieć ;) Ale jak tak sądzisz to pewnie masz rację


avatar
grzes12

06.06.2009 22:29

0

Słuchajcie ,ja już idę spać,a jutro jak będzie to zobaczymy.... pozdr.


avatar
hubert78

06.06.2009 22:46

0

dobranoc Grzesiu :)


avatar
hubert78

06.06.2009 22:48

0

A tak na poważnie to Hamilton ma chyba bak już przystosowany do przyszłego sezonu - 700 kg tyle mój kadet z pełnym zbiornikiem nie waży


avatar
kaszpiroski

06.06.2009 23:00

0

Halo, jest tam kto? Czy wy nie widzicie, że do F1 wkrada się centralne sterowanie ze strony P. Mosleya. Nie pamiętam w historii F1, żeby wprowadzano tyle zmian jednocześnie. Odbiegając od tematu, czy nie dziwi Was fakt, że po takie aferze ostał się on na swoim stołku. W normalnych warunkach wyleciałby na zbity... Niemalże jak PZPN z Listkiewiczem i Platinim za plecami. Wszystko jedna wielka banda. A my się podniecamy...


avatar
jfc

06.06.2009 23:16

0

KERS, brak tankowań, brak testów w czasie sezonu to wszystko sprawi że wyścigi będą bardziej przewidywalne, a ich wyniki powtarzalne, a wyprzedzanie stanie się towarem jeszcze dużo bardziej deficytowym...


avatar
walerus

06.06.2009 23:33

0

Robert bez szans w Q3 - walczą Brown z Red Bullem i Ferrari.


avatar
Shotgun

07.06.2009 00:04

0

Więcej paliwa u Roberta pozwoli mu lepiej dogrzać opony. Wtedy będzie miał dobre tempo. Jak nic się nie wydarzy, to może być blisko podium.


avatar
witek70

07.06.2009 00:40

0

Heidfeld mimo,że się nie zakwalifikował do Q3 jest w lepszej sytuacji od Roberta, bo mogli lwać mu tyle ile chciali paliwa. Także wejście do Q3 nie zawsze oznacza przewagę... Owszem, ale wtedy, gdy zajmuje się miejsca najgorzej w pierwszej załóżmy 7-8-ce....


avatar
witek70

07.06.2009 00:50

0

Wg mnie F1 w małym stopniu zależy od kierowcy. Przykład: w zeszłym roku Hamilton dublował Buttona, teraz jest odwrotnie. Pytanie: czy coś się zmieniło w jeździe tych dwóch panów? Hamiton, który gromił wszystkich w zeszłym roku, nagle zapomniał jak się jeździ? A może wiecznie zamykający stawkę Button doznał cudownego olśnienia? Bzdura. Otóż panowie, w 95% decyduje bolid. To wyścig konstruktorów a nie kierowców...


avatar
morek154

07.06.2009 01:18

0

witek70 masz racje przykład alonso i piqueta albo kovalinnena i hamiltona, chociaz wydaje mi sie ze to ze ostatnio kovalinnen jest szybszy to znaczy ze hamilton opdchodzi z mclarena


avatar
zdun

07.06.2009 01:36

0

kiedyś przyjdzie taki czas kiedy twój talent Robert bedzie doceniony , na razie turlaj sie tą padliną bmw obok innych, ja w ciebie mimo wszystko wierze, progres bedzie w ferrari ja to wiem:) cpokaż przede wszystkim co potrafisz ventylowi


avatar
LubięSutila

07.06.2009 07:42

0

Jakżesz ładnie zobaczyć Sutila w Q2...


avatar
MARTINWTCC

07.06.2009 07:58

0

i tak wygra Button


avatar
STMan

07.06.2009 08:04

0

Witam Zaznaczm, że piszę tu rzadko (nie zawsze mi się chce, nie zawsze czuję się kompetentny) ale cenię sobie ok. 30% komentów - naprawdę są celne. Pytanie raczej do kempy: Dlaczego nie udostępniasz tutaj pełnych dostępnych danych (od FIA). Chodzi mi m.in. o najlepsze czasy sektorów. Kubica w Qualach zdobył najlepszy czas w pierwszym sektorze a Nick był 3. Nie podajesz informacji o prędkościach: Tu widzimy, że np. BMW nie jest ustawione na osiągnięcie dużych prędkości (na prostych będą się raczej bronić niż wyprzedzać itp. Mógłbyś dorzucać te dane? Będziemy mieć wszystko w jednym miejscu :) pzdr


avatar
modafi

07.06.2009 08:08

0

mam pytanie z innej beczki. w kazdym wywiadzie z Robertem na polsacie obok Roberta stoi jakis gosc z teamu BMW (po aparycji mniemam, że Niemiec). Zaintrygowalo mnie to? Zauwazyliscie? Kim on jest? Pilnuje, zeby Robert za duzo nie powiedzial? Nosi mu reczniki? Ktos wie? ;-)


avatar
dziarmol@biss

07.06.2009 08:54

0

143. modafi Ja już wcześniej chciałem o tym napisać he he he Taka typowa rasa nordycka , on pewnie donosi doktorkowi co tam Kubica na niego "gada", pewnie jest ze STASI albo innego "organu" :-))


avatar
dziarmol@biss

07.06.2009 09:20

0

A na jakich oponach będzie dzisiaj na starcie Kubica? (jakoś mi umknęło)


avatar
downhiller

07.06.2009 09:29

0

na twardych


avatar
modafi

07.06.2009 09:30

0

144. dziarmol@biss żeby to jeszcze za każdym razem był inny koleś - ale to jest zawsze ten sam! i nie wygląda na kogoś kto rozumie język polski :-) na serio - ktoś wie po co on zawsze stoi koło Roberta (we wczorajszym wywiadzie niby go nie było ... ale był - odbijał się w szybie ;)


avatar
pees

07.06.2009 09:33

0

modafi: ten Pan ma na imie Benjamin, mam z nim fotke trzasnieta, podaj maila to Ci wysle, jest jeszcze Hanspeter, tez czasami stoi obok Roberta, no i kazda rozmowe roberta z mediami nagrywaja...


avatar
es12

07.06.2009 10:02

0

Ten pan nie jest od Stasi tylko od Bronislawy a dokładnie stryjek Bronki


avatar
Budda89

07.06.2009 10:16

0

Przez tego Aryjczyka Robert miał wypadek w Kanadzie i Mario nakazał mu usługiwać Robsonowi do końca życia :-p


avatar
smk

07.06.2009 10:30

0

tylko w jednym teamie nic się nie zmienia:Zawsze Robert przed Heidfeldem:))) Więc może umiejętności jednak trochę się liczą???


avatar
kacperboss

07.06.2009 10:31

0

Nie pojmuje toku myślenia bmw... na cholere oni mu tyle zupy nalali? Lepiej jakby miał mniej i wtedy mógłby lepsze pole startowe wywalczyć. A tak slow nick nie wszedł do Q3, startuje zaraz za Kubicą i ma dużo więcej paliwa. @137. Hamilton w zeszłym roku gromił wszystkich? Gromił wszystkich i fartem tytuł zdobył? No skoro dla Ciebie to jest gromienie to spoko. Gromi to teraz Button.


avatar
sivshy

07.06.2009 10:40

0

W którymś z poprzednich wyścigów, była to bodaj Hiszpania, sytuacja była analogiczna. Robert z podobnym obciążeniem co teraz startował z 10 miejsca, a Heidfeld jechał cysterną z miejsca 10. Jak to się skończyło, każdy pamięta...


avatar
sivshy

07.06.2009 10:41

0

@kacperboss: Z tym gromieniem to lekka przesada, choć były takie wyścigi, gdzie objeżdżał każdego nawet lepiej, niż teraz Button. Fartem zdobył tytuł, cóż może to i prawda, ale trzeba też brać pod uwagę, ile punktów oddano za darmo Massie jego kosztem...


avatar
endriu11953

07.06.2009 10:42

0

Bourdais 701KG. Ale sie bedzie wlekl


avatar
pawelos211

07.06.2009 10:46

0

bardzo rozważna strategia BMW , jeśli kubkowi coś nie wyjdzie , heidfeld ma duże szanse na punkty ,a jeśli kubicy dopisze szczęscie to może obaj zyskają zdobycze punktowe i to nie byle jakie . Najważniejszy będzie start by nie stracić pozycji i nie zostać zamkniętym przez inne bolidy przy 1 zakręcie ,bo jak wiemy kubica jedzie bo brudnej stronie toru więć może być różnie .Myślałem że Ferrari jest mocniej zatankowane ale i tak będą walczyć o podium :D pewno brawny na 3 pit stopy razem z vettelem i alonso . Trulli może być czarnym koniem tego wyścigu :)


avatar
damiandami1993

07.06.2009 10:49

0

ale alonso miał najmniej paliwa i zawiódł


avatar
Dagmara_W

07.06.2009 10:52

0

no Kubica najcięższy z czołówki.. może jak nie będzie daj Bóg żadnych kolizjii to sie dotoczy na 8 pozycjii i moje modliwty zostana wysluchane.. jak wystartuje w miare poprawie a heidfeld jest za nim ciezki to rczej nikt go nie powinien wyprzedzic.. oby to był spokojny wyscig bez kolizjii ip. i zeby sobie bmw kolek ani wlewow paliwa nie pomylilo.. stawiam na vettela.. a niech wygra .. wkoncu bedzie jakis inny hymn mowiac zartem:P. jeszcze tylko kilka godzin;/. Pozdrawiam./. do boju Robert!!!


avatar
Junak 500

07.06.2009 10:53

0

Moim zdaniem jeśli nic się ciekawego nie wydarzy, Brawn GP znów ustrzeli dublet oczywiście J. Button wygra później para Red Bull następnie 5 miejsce ktoś z ferrari i jeśli z oponami wszystko się uda 5 lub 6 miejsce może należeć do pana R.K.


avatar
jawiemwszystko

07.06.2009 11:17

0

Myśle, że Fotel jest kapkę za lekki, aby to wygrać. Ale licze, że może Rubens, bo Przycisk naprawdę robi się nudny. A dla Kubicy każdy punkt będzie sukcesem. Tragiczne położenie, mieć cele jak Force India...


avatar
Skoczek130

07.06.2009 11:21

0

No i potwierdziło się, że Vettel jest leciutki. Brawny powinny go łyknąć. Bourdais chyba na jeden pitstop, chociaż patrząc na obecną formę opon, będzie trudno. Rozsądnie Robert. Liczę na punkty!!!


avatar
MateuszF1

07.06.2009 11:22

0

Robert niech lepiej uwaza za nim stoi szalony samuraj fakt ze jest cięzki ale on potrafi wszystko


avatar
MateuszF1

07.06.2009 11:28

0

jesli z tylu bedzie spokuj Robert moze walczyc o 5miejsce z ferrarkami.Alonso za lekki moze jechac na 3 pitstopy Trulli i Rosberg takze lekciejsi


avatar
roofi121

07.06.2009 11:29

0

czego kubica ma tak dużo wachy jak nie mogli mu dac tyle co ma Vettel i by lepiej pojechol


avatar
Podi

07.06.2009 11:37

0

Panowie i Panie dawajcie swoje typy na zwycięzcę i miejsce Kubicy. 1. Button 5. Kubica


avatar
rafekf1

07.06.2009 11:38

0

@MateuszF1, @rofi121 ... Proszę Was!! Uważajcie bardziej na lekcjach, zaglądnijcie czasem do słownika bo styl Waszych "wypowiedzi" jest delikatnie mówiąc: żenujący :((


avatar
el_diablo

07.06.2009 11:53

0

rafekf1 - ty też mógłbyś "zaglądnąć" do słownika


avatar
PrymusF1

07.06.2009 11:54

0

BRUDNE się nie opłaca jechać na 1 ... Opony się bardzo mocno grzeją . Ale i on pewnie nie powalczy o punkt :)


avatar
jawiemwszystko

07.06.2009 11:55

0

165. Podi - 1 BAR, 7 KUB


avatar
PrymusF1

07.06.2009 11:58

0

164. roofi121 Fajna wypowiedź yy :D 1.BUTTON 6.KUBICA


avatar
F1patrol

07.06.2009 12:01

0

1. bar , 8 kub


avatar
F1patrol

07.06.2009 12:02

0

button dzis nie dojedzie...


avatar
rafekf1

07.06.2009 12:02

0

167. @ el_diablo ... Tak?? A w jakim celu??


avatar
model

07.06.2009 12:09

0

kubica 3!!!!


avatar
Shaqoo

07.06.2009 12:11

0

Nie wiem czemu ale mam dziwne przeczucie, że Robert straci dużo czasu w kolizji ... ale to tylko przeczuci ;p miejmy nadzieje, że tak nie będzie


avatar
fazji

07.06.2009 12:11

0

jak nie będzie żadnych problemów z bolidem kubicy to będzie wysoko.


avatar
Shaqoo

07.06.2009 12:12

0

no i zgubiłem "e" ;p


avatar
Shaqoo

07.06.2009 12:13

0

jeżeli nie będzie problemów to stawiam na 6 oczko


avatar
gogo09

07.06.2009 12:24

0

123 @117.- oczywiście, niedogrzane wolniej się ścierają ;-) Myślę ze jest trochę inaczej; opona niedogrzana ma dużo gorszą przyczepność. Z tym się wiążą uślizgi bolidu i przez to szybsze ścieranie opon, które skraca ich żywotność. Tak myślę, ale może jestem w błędzie?.


avatar
rafekf1

07.06.2009 12:33

0

179 @gogo09 ..... Z tego co ja wiem, to zarówno niedogrzanie opony jak i zbyt wysoka temperatur jej pracy wpływa niekorzystnie na trwałość. Optymalna temperatura pracy opon wynosi ok 70 -90 st.C i w takim przedziale jest chyba możliwe najbardziej optymalne jej wykorzystanie. Zależy to oczywiście od rodzaju ogumienia, temperatury toru, konstrukcji bolidu, stylu jazdy kierowcy, konfiguracji toru i wielu innych czynników. Przynajmniej ja to tak rozumiem.


avatar
grzes12

07.06.2009 12:36

0

179 gogo09 dobrze myślisz...) Ech!!! te gumy ile z nimi problemów...


avatar
gogo09

07.06.2009 12:48

0

180 rafekf1 myślisz prawidłowo,... tak myślę. Chodzi tylko o to ze na niedogrzanej oponie nie można długo jechać, jak ktoś wcześniej sugerował.


avatar
Adalbert

07.06.2009 12:48

0

Ciekawe co dzisiaj zaordynuje nam Bezmiar Mozliwych Wpadek... bo ze "Cos" przygotowali to pewne :)


avatar
rafekf1

07.06.2009 12:57

0

182 @gogo09 ..... Wiem o co Ci chodzi. Z tymi gumami, to rzeczywiście problem jak wspomniał wcześniej grzes12 ;) .... ale chyba cały dowcip z nimi polega na tym, żeby zmusić je właśnie do optymalnej temperatury pracy. Na zimnych nie pojadą zbyt szybko a na przegrzanych zbyt długo. Ja tak to widzę.


avatar
gogo09

07.06.2009 12:59

0

Pewnie taktyka by Szybki Nick był wyżej od Roberta,....no i oczywiście w ósemce.


avatar
rafekf1

07.06.2009 13:00

0

183 @Adalbert .... Mam nadzieję, że się mylisz i dziś nie będzie "popisów" z ich strony!!


avatar
gogo09

07.06.2009 13:01

0

rafkf1. Z gumami często bywają problemy,...kiedyś mi pękła.....


avatar
gogo09

07.06.2009 13:01

0

ale było strachu.


avatar
gogo09

07.06.2009 13:02

0

najgorsze ze nie chodzilo o kolo.


avatar
rafekf1

07.06.2009 13:05

0

@gogo .... Mam nadzieję, że na strachu się skończyło?? ;-)


avatar
rafekf1

07.06.2009 13:06

0

@ gogo09 oczywiście!! Sorki ! :-)


avatar
gogo09

07.06.2009 13:09

0

Na szczęscie tak.


avatar
resiu

07.06.2009 17:37

0

36 resiu jestem zajeb*sty


avatar
gogo09

07.06.2009 19:55

0

resiu. Jesteś.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu